Seminar Intensif Jutawan Indusri #1

Assalamualaikum w.b.t.

Hari ini saya ingin kongsikan pengalaman hari pertama mengadiri Seminar Intensif Jutawan Industri (IJI) kendalian Dr Azizan Osman yang berlangsung pada 23hb hingga 26hb November 2012.

*copp!

Anda kenal tak siapa dia? kalau kenal baguslah, kalau yang tak kenal maka? Tak cinta. Hehe [motif??]

Jadi siapa dia? Beliau adalah seorang pakar jurulatih pemasaran No.1 Malaysia atau dalam bahasa jawanya Expert coach in marketing. Dia seorang yang sangat-sangat inspire me, kerana kisah kejayaan dia yang dia kongsikan bersama dan semangat yang dia tunjukkan. He is my Mentor.  

      Jadi berbalik kepada topik kita, seminar ini saya hadir kali pertama sepanjang hidup saya. Walaupun badan agak letih setelah satu hari suntuk berada dalam seminar Intensif Jutawan Industri, saya tetap kuatkan semangat untuk berkongsi pengalaman saya yang amat berharga kepada anda semua.

  • Pengalaman yang amat bermakna dalam hidup saya bila melihat ramai orang hebat yang sememangnya sudah pun berjaya dan penuh bersemangat datang untuk menuntut ilmu membuatkan diri saya ini tersentap! dan apa yang saya dapat disini ialah, walaupun kita sudah berjaya dalam apa jua bidang, jangan sesekali pun kita  berhenti menuntut ilmu.
  • Saya juga berpeluang berkenalan dengan sahabat baru yang kebetulan juga tinggal bersebelahan dengan bilik saya di salah sebuah hotel berdekatan dengan seminar yang dijalankan. Sedikit sebanyak membuatkan saya tidak rasa keseorangan menghadiri seminar Intensif Jutawan Industri ni.
  • Sesi petang saya berpeluang berjumpa salah seorang yang tidak kurang hebatnya. Beliau adalah salah seorang pakar dalam bidang hartanah iaitu Saufi Karim (SK) yang juga menjadi inspire kepada saya dalam bidang hartanah. Bersama-sama beliau adalah seorang Managing Director bagi e-bukPOWER iaitu En. Shamsudin atau nama manjanya Sham yang boleh membantu sesiapa yang mahu membuat e-book.
  • Perkara yang paling manis untuk hari ini, saya berpeluang menaiki pentas dan bersalaman dengan Mentor Azizan Osman sempena menyambut hari lahir kakitangannya pada hari ini dan untuk peserta yang menyambut hari lahir pada bulan november.
      Secara overall, permualaan hari pertama ni sangat-sangat bermakna bagi saya walaupun agak letih sebab sepanjang hari kami di beri info dan ilmu yang sangat bermanfaat dalam aspek kehidupan seharian. 
      
      Terlalu banyak ilmu yang dikongsi dan diberikan sehingga otak ni tak terdaya nak terima semuanya. 
      
      Untuk ini sahaja perkonsian saya, mata pun sudah mula berbuai. Esok Insya'Allah saya akan berkongsi pengalaman hari ke-2 di seminar Intensif Jutawan Industri.

Katakan : Saya Kaya & Berjaya!

No comments: