Seminar Intensif Jutawan Industri #3

Assalamualaikum w.b.t.

Alhamdullilah, kerana saya diberi kesempatan lagi untuk berkongsikan pengalaman saya dalam menghadiri seminar Intensif Jutawan Industri untuk hari yang ke-3 ini yang sememangnya berbeza-beza pada setiap hari.

     Baiklah, straight forward apa yang saya alami sepanjang seminar untuk hari yang ke-3 ini boleh di ringkaskan dengan 4 perkara :



1) Baju RichWork

    Hari ini adalah hari pertama saya memakai baju khas rekaan syarikat RichWork yang bagi saya sangat cantik dan semua peserta pada masa itu kebanyakaannya memakai baju yang sama.

      Ini membuatkan saya berasa teruja dan bersemangat untuk sesi hari yang ke-3 ini walaupun secara logiknya kami semua kepenatan dan ia membuatkan kami seperti satu keluarga hanya dengan memakai pakaiaan yang sama.

2) Kata-kata Emas

    Semasa hari yang ke-3 seminar Intensif Jutawan Internet ini dalam hidup saya inilah pengalaman yang sangat bermakna kerana saya telah menerima 'kata-kata Emas' kepada saya apabila saya berkongsi niat atau idea saya kepadanya dan di jawab. "Jika anda melakukan ini, abanglah org yang pertama support".


     Kata-kata itu memberikan saya perasaan yang tidak pernah saya rasa dan rasa seperti teruja, ghairah dan membuatkan api semangat dalam diri saya semakin membesar. InsyaAllah, saya akan sedaya upaya merealisasikan niat saya itu untuk kebaikan semua orang.  

3) Online Plan

    Sesi petang kami diajar tentang strategi pemasaran secara dalam talian dan sememangnya amat memeranjatkan saya kerana ianya mempunyai potensi yang besar untuk mendapat market bukan sahaja dalam negara tetapi secara global. 

     Sedar atau tidak bahawa dunia sekarang mengalami satu revolusi dimana suatu masa nanti segala bisnes kebanyakan menggunakan sistem dalam talian atau dalam bahasa jawanya Online dan perlunya pemahaman tentang Business Technology iaitu stategi bisnes teknologi terkini yang praktikal.


4) Dinner Bersama Bill Walsh

     Pada sesi malam saya dan semua peserta seminar Intensif Jutawan Industri berpeluang merasai suasana majlis formal makan malam di Hotel Istana Kuala Lumpur bersama mentor Dr. Azizan Osman dan Bill Walsh salah seorang jutawan dunia dari Amerika dan merupakan speaker, jurulatih dan pakar yang membantu syarikat melonjak ke peringkat global.


   Perasaan sangat-sangat teruja dan gembira kerana berpeluang berjumpa dengan beliau dan mendengar kata-kata darinya serta servis dan layanan makanan yang High Class yang sememangnya saya impikan selama ini. Saya sangat mengharapkan suatu hari nanti saya akan berada di kalangan mereka untuk membantu orang lain berjaya bersama-sama.



No comments: